Het klassieke scheermes, maar dan elektrisch en in een groen jasje

Klant

Philips Electronics Nederland B.V.

diensten
  • Branded content
  • Influencer marketing
  • Productie

Challenge

De millennial aanmoedigen het ouderwetse scheermes te vervangen voor het vernieuwde scheerapparaat; de Philips One Blade.

De OneBlade is de nieuwe grooming tool van Philips om elke haarlengte te trimmen, stylen en scheren. Onze uitdaging was om een solide en gezonde contentstrategie op meerdere kanalen te ontwikkelen, produceren en distribueren.

Strategy

We wilden onze lezers niet alleen informeren met de kunsten van de OneBlade. Daarom hebben we in het kader van show, don’t tell ook video’s geproduceerd waarin we toonaangevende mannelijke hero’s met de OneBlade aan de slag lieten gaan. Dit resulteerde in ‘How To…’ video’s met presentator en programmamaker Thomas Cox, fotograaf Milan Gino en hoofdredacteur MAN MAN Joris van Velzen.

Daarnaast hebben we de platformen MAN MAN en Gewoonvoorhem ingezet om de veelzijdigheid van het scheerapparaat middels artikelen te vertellen. Hierbij gaven we tips en tricks voor het gebruik van de One Blade, waardoor we onze lezer met een overtuigende boodschap waarde konden geven aan zijn nieuwe aankoop.

Process

  • Productie:
    Samen met het productieteam zijn er drie video’s bedacht en uitgewerkt
  • Influencer-marketing:
    Hero’s zijn ingezet om het verhaal van One Blade persoonlijk te vertellen
  • Branded content:
    Op onze mannenkanalen zijn het verhaal van One Blade en de video aan het publiek voorgelegd
  • Distributie
    Via social media en de websites is de content aangekomen en is de doelgroep bereikt

resultaten

  • 130.000 Video Plays via Social
  • 68.322 Article Views 
  • 7.3% – 5000 clicks
  • 325% op KPI