Hugo Boss Horloges: Vintage tot sportief

Klant

Hugo Boss Horloge

diensten
  • Branded content

Challenge

De Nederlandse man kennis laten maken met de diverse horloges van Hugo Boss.

De nieuwe horlogelijnen van Hugo Boss typeren twee stijlen voor de moderne man. Deze stijlen wilden we verdelen over de doelgroepen en kenbaar maken aan het grote publiek. 

Strategy

Branded Content inzetten om de challenge te behalen

De diverste stijlen horloges vertelden we middels twee Branded Contents. Hiermee hebben we de veelzijdigheid van Hugo Boss laten zien zonder de focus te verliezen op het type horloge.

In de artikelen maakten we gebruik van shoppings; dit zijn strak gedesignde afbeelding waar met een mouse-over de prijs zichtbaar wordt en een call to action ontstaat.

Process

  • Productie artikel:
    De redactie van het label produceerde twee Branded Content
  • Distributie:
    Het publiceren van Branded Content op MAN MAN
  • Conversie:
    Shoppings toevoegen in het design van de Branded Content die doorlinken naar de verkooppagina van partner de Bijenkorf

Results

  • 350.000+  impressies 
  • 31.437 unieke views 
  • 7,15% – 2.420 clicks naar de Bijenkorf
  • 302% van KPI

Zeer tevreden over de branding campagne bij MAN-MAN.nl die wij afgelopen najaar voor BOSS Watches hebben opgezet. Doel van deze campagne was het vergroten van de bekendheid en betrokkenheid van de horloge categorie binnen een zeer belangrijke (sales) periode. Door de combinatie van advertorials en social media postings zijn de KPI views ruimschoots behaald. Samenwerking verliep daarnaast erg soepel.

Nick Sombroek Marketeer HUGO BOSS Watches