De start van Amazon Prime Video in Nederland

Klant

Amazon

diensten
  • Branded content
  • Multi platform

Challenge

Het brede aanbod van Amazon Prime Video onder de aandacht brengen bij iedere Nederlander; jong tot oud, man tot vrouw, filmliefhebber tot boekenwurm

Onze uitdaging was om de streamingdienst van Amazon te integreren in het Nederlandse aanbod. Door 7 van de grootste kaskrakers gedurende een jaar uit te lichten over verschillende platformen, bereikten we een enorm publiek. In totaal ontwikkelden en publiceerden we 17 Branded Content campagnes, verdeeld over 6 labels.

Strategy

Het grandioze filmaanbod uitlichten aan de hand van de 7 grootste filmtitels

We kozen de 7 beste films uit het aanbod van Amazon en verwerkten deze in Branded Content gericht op een groot aantal doelgroepen. Hierbij gaven we tips, schetsen we situaties waarin het publiek zich kan inbeelden en maakten we hen enthousiast over de film die Amazon Prime Video aanbiedt.

Enkele titels die we hebben uitgebracht zijn Cash Truck is een nieuw meesterwerk van Guy Ritchie met Jason Statham in de hoofdrol op MAN MAN, Deze Oscar winnende film brengt ongewenste intimiteiten bij vrouwen aan bod op FEM FEM en ‘Liam Neeson schittert weer als vanouds in de nieuwe actiefilm The Marksman’ op Gewoonvoorhem.

Process

  • Productie:
    De redacties van de labels produceerden 17 Branded Content campagnes
  • Distributie:
    Op al onze kanalen zijn Amazon Prime Video en de uitgelichte films aan het publiek voorgelegd
  • Distributie:
    Via social media en de websites is de content aangekomen en is de doelgroep bereikt

Results

  • 17 Branded Content campagnes
  • 7 Platformen
  • 80K + Unieke Views