Het klassieke scheermes, maar dan elektrische en in een groen jasje

Klant

Philips Electronics Nederland B.V.

diensten
  • Branded content
  • Infleuncer marketing
  • Productie

Challenge

De millennial het ouderwetse scheermes vervangen voor het vernieuwde scheerapparaat de Philips One Blade.

De OneBlade is de nieuwe grooming-tool van Philips om elke haarlengte te trimmen, stylen en scheren. Onze uitdaging was om een solide gezonde contentstrategie op meerdere kanalen te ontwikkelen, produceren en distribueren.

Strategy

We wilden onze lezers niet alleen informeren met de kunsten van de OneBlade. Daarom hebben we in het kader van ‘show, don’t tell’ ook video’s geproduceerd waarin we toonaangevende mannelijke hero’s met de OneBlade aan de slag lieten gaan. Dit resulteerde in “How To” video’s met presentator en programmamaker Thomas Cox, fotograaf Milan Gino en hoofdredacteur MAN MAN, Joris van Velzen.

Daarnaast hebben we de platformen MAN MAN en Gewoonvoorhem ingezet om de veelzijdigheid van het scheerapparaat middels artikelen te vertellen. Hier gaven we tips en tricks voor het  gebruik van de One Blade, waardoor we onze lezer met een overtuigende boodschap waarde konden geven aan zijn nieuwe aankoop.

Process

  • Productie:
    Samen met het productieteam maakte wij drie video’s
  • Influencer-marketing:
    Het inzetten van hero’s om het verhaal te vertellen van One Blade
  • Branded content:
    Het inzetten van branded content op onze mannen kanalen
  • Distributie
    Middels social mediakanalen en onze labels bereikte wij de doelgroep

resultaten

  • 130.000 Video Plays via Social
  • 68.322 Article Views 
  • 7.3% – 500o clicks
  • 325% op KPI